Liikunta-ja hyvinvointipalvelut

ÄITI-VAUVA PILATES

Äiti-vauvakurssit on äidin ja alle vuoden ikäisen vauvan (n. 2-12 kk) ihana yhteinen liikuntahetki. Pääpaino kurssilla on äidin turvallinen palautuminen raskausajasta ja synnytyksestä.

Oikeanlaisella liikunnalla pystytään lieventämään tai ehkäisemään lantionpohjan toimintahäiriöitä ja nopeuttamaan vatsalihaserkauman palautumista. Pilateksen avulla ryhti paranee, liikkuvuus lisääntyy ja keskivartalo tiivistyy, sekä pystytään helpottamaan niska-hartiaseudun jumeja. Lantionpohjan toimintahäiriöt (mm. virtsankarkailu ja kohdun laskeuma) ovat hyvin yleisiä synnytyksen jälkeen, synnytystavasta riippumatta.

Voit osallistua kurssille kun oma vointisi sen sallii ja lääkäri on tehnyt sinulle jälkitarkastuksen. Pieni ryhmäkoko takaa yksilöllisen ohjaamisen. Tunnilla ohjaaja voi halutessasi tarkistaa sinun vatsalihaserkauman ja voit kysyä mieltä askarruttavia kysymyksiä. Pääset samalla juttelemaan samassa tilanteessa olevien äitien kanssa.

Seuraavat Äiti-vauva ryhmät

Äiti-vauvapilates
Nuijamistentie 9, Nokia
Keskiviikkoisin klo 11.30-12.15
10.6.-8.7.2020
Hinta: 49 €
Ilmoittaudu!

Bailamama 2baby
Nuijamiestentie 9, Nokia
Perjantaisin klo10.15-11
12.6.-10.6.2020
Hinta: 49 €
Ilmoittaudu!

Rientolan äiti-vauvakurssit
4.6.-9.7.2020
Torstaisin klo 10.45-11.30 lihaskunto
Torstaisin klo 11.45-12.30 pilates
Hinta: 35€
Ilmoittaudu!

 

PALAUDU SYNNYTYKSESTÄ

Workshop ja kurssit

Workshopit ja kurssit on suunniteltu äideille, joilla on vatsalihasten erkauma tai heikkoutta keskivartalossa ja/tai lantionpohjassa tai on epävarma olo siitä kuinka uskaltaa liikkua synnytyksen jälkeen.

Workshopissa ja kursseilla annetaan tietoa lantionpohjalihaksista ja vatsalihasten erkaumasta. Teemme harjoitteita, jotka edesauttavat palautumista raskausajasta ja synnytyksestä turvallisesti lantionpohjaa ja keskivartaloa vahvistaen. Lantionpohjan toimintahäiriöt, kuten virtsankarkailu, ovat hyvin yleisiä synnytyksen jälkeen. Oikeanlaisella liikunnalla pystytään lieventämään tai ehkäisemään toimintahäiriöitä ja nopeuttamaan vatsalihaserkauman palautumista.

Voit olla vastasynnyttänyt tai synnytyksestä on voinut kulua jo useampi vuosi tai vuosikymmen aikaa. Nämä sopivat myös raskaana oleville, jotka haluavat ennaltaehkäistä lantionpohjan toimintahäiriötä ja nopeuttaa erkauman palautumista.

Vatsalihasten erkauman saatat tunnistaa näistä merkeistä:

  • yhteys keskivartaloon on kadoksissa
  • selkä väsyy helposti
  • vatsa pömpöttää oudosti

Seuraava palaudu synnytyksestä -workshop

VERKKOKURRSI valmistumassa

Pilates

 Pilateksen avulla voidaan kehittää voimaa, liikkuvuutta ja keskivartalon syvää tukea. Lisäksi harjoittelu parantaa ryhtiä ja syventää hengitystä. Pilates haastaa sopivasti koko kehoa! Liikkeet tehdään oman hengityksen rytmiin hallitusti ja tarkasti.

 

 

 

Seuraavat pilates-ryhmät

 

Joogahymy, Pirkkalaistori 10LH7, Nokia
Tiistaisin klo 19.15-20.15
Ilmajooga keskiviikkoisin klo10-11
(ilmoittautuminen joogahymyn verkkosivujen kautta)

Kissat-halli, Kaskimäenkatu 4, Tampere
Perjantaisin klo 17.30-18.30
(ilmoittautuminen kissathallin verkkosivujen kautta)

Rientolan puistokesä
4.6.-9.7.2020
Torstaisin klo 18-18.55 Puistopilates
Torstaisin klo 19-20 Fasciakehonhuolto
Hinta: 35€
Ilmoittaudu!

 

 

Raskausajan pilates

Pilatesharjoittelu raskauden aikana auttaa kehoa sopeutumaan raskauden ajan muutoksiin. Valmistaudutaan synnytykseen ja synnytyksestä palautumiseen.

Raskaus tuo monia muutoksia naisen kehoon, kuten kehon painopisteen muuttuminen, liikkuvuus alenee, selän kuormitus kasvaa ja lantion pohjaan kohdistuu enemmän painetta. Pilateksen avulla pystytään helpottamaan raskausajan tyypillisiä vaivoja, kuten selän ja lonkan alueen kipuja, sekä virtsankarkailua.

Kurssilla opitaan myös rentouttamaan synnytyksessä tarvittavia tärkeitä lantionpohjanlihaksia. Pilates-harjoittelu edesauttaa myös synnytyksestä palautumista. Liikkeet tehdään hallitusti, turvallisesti ja omaa kehoa kuunnellen. Käytämme tunneilla apuna myös pilateksen pienvälineitä, kuten palloa. Voit osallistua kurssille missä raskauden vaiheessa tahansa.

 

Seuraavat raskausajan pilateskurssit

VERKKOKURSSI valmistumassa

 

Personal training

Kun tavoitteena on kuntoutua, muuttaa elämäntapaa, kunnonkohotus tai muutosta ruokavalioon, niin minä autan sinua. Saat takuuvarmasti energisemmän ja kevyemmän olon.

Harjoittelu voidaan toteuttaa kotona, kuntosalilla, lenkkipolulla tai ulkona. Sinun tarvitsee vain ottaa minuun yhteyttä ja kertoa itsestäsi ja tavoitteistasi, niin palaan sinulle mahdollisimman pian ja sovimme missä ja milloin yhteinen matkamme ja Sinun valmennuksesi alkaa.

Erityisosaaminen: elämäntapamuutos, ruokavalio, toiminnallinen harjoittelu, raskausajanharjoittelu ja synnytyksen jälkeinen harjoittelu. 

Yritysliikunta

Liikkuminen omassa tutussa työporukassa on mukavaa ja kaiken lisäksi kannattavaa. Kiinnostaako hyvinvoinnin edistäminen yrityksessäsi liikunnan avulla? Studio Bilancelta voit tilata liikuntapalveluja, jotka toteutetaan yrityksesi tiloissa tai erikseen sovitussa tilassa. Vetreyttävän taukojumpan voi sisällyttää keskelle työpäivää vaikka taukohuoneeseen.

Vai kiinnostaisiko ohjattu tunti ennen työpäivää tai työpäivän jälkeen? Päälajina on tällä hetkellä pilates, mutta ammattitaitoa löytyy myös erilaisista lihaskuntotunneista tai kehonhuollollisista tunneista. Räätälöidään teidän yritykseenne sopiva tunti tai kokeillaan erilaisia liikuntatunteja. Liikunnan ja terveellisten elämäntapojen avulla edistetään henkilöstön työ- ja toimintakykyä sekä jaksamista.

Onko teillä tiedossa TYKY-päivä? Minun avullani saat toteutettua liikunnallisen hyvinvointipäivän yrityksellesi. On tiedossa sitten hauskanpitoa kuntotestauksen, moniottelulajien tai ryhmäliikunnan parissa, suunnitellaan juuri teille sopiva kokonaisuus.

Tutustu palveluihin ja ota rohkeasti yhteyttä